Pierre, vinul lui Metro


"Ii felicit pe cei de la Metro, pentru ca au inclus acest vin in colectia lor- toti avem nevoie de un Iordan personal din cand in cand"

Pierre
, cupaj 2007, Romanian Winecellars-Metro, producator Unicom Production srl

Vorbeam zilele trecute de marca Metro- Romanian Winecellars. Daca ati fost in Metro trebuie s-o stiti, a acaparat un perete intreg la raionul de vinuri. De regula, marca este reprezentata de vinuri nepretentioase, pe alocuri de evitat, la preturi sub 12 lei.
Exista doua exceptii, doua cupaje realizate de Unicom Production srl (adica cei cu Davino), in potgoria Dealu Mare, comuna Ceptura. Au o eticheta simpla, alb-negru, cu un citat frumos despre vin din Fanus Neagu si costa 35 de lei (deci nu sunt vinuri perfecte, conform braileanului).
Nu va entuziasmati prea tare, nu este vorba despre mult laudatele Domain Ceptura Rouge, Blanc, etc, ci despre rudele lor mai putin educate.
Dupa atatea incercari grele, lupte seculare cu posircile patriei, aveam nevoie de Pierre- cupajul rosu din Cabernet si Merlot, 13,1%, sec. Nu este cel mai bun vin din lume (primul "nas" mi-a fost familiar- mirosul intepator de porumb fiert- aka sulfiti; care dupa o aerare prelungita s-a mai estompat, lasind sa se simta un iz de vizine amare si coacaze) dar langa Monșer si Feteștile de Tohani, Oenoterra, etc, straluceste in intuneric.
Are o culoare intensa, o astringenta bine tinuta in frau, un iz mineral, o corpolenta medie, si un postgust prelung, intens, de coacaze si visine si condiment. Intregul vin da senzatia de "rotunjime", dar care mai necesita ici-colo un mic frecuș cu șmirghel (ce limbaj oenologico-muncitoresc folosesc, mamă-mamă!). Altfel spus, pare o mica statueta din marmura, partial finisata. L-am incercat cu ce-am avut la indemana- o nesanatoasa felie de pizza(n-a fost o asociere prea rea, sa stiti), dar il voi testa si cu mezelicuri neaose (pe care le-am identificat intr-un stand cu delicii traditionale ratacit intr-un colt al unei hale de carne): babic, ghiudem si carnatii de Plescoi.

Oricum, ii felicit pe cei de la Metro, pentru ca au inclus acest vin in colectia lor- toti avem nevoie de un Iordan personal din cand in cand.

8 comentarii:

Mihnea Mironescu spunea...

Interesant, eu n-am remarcat marca in Metro Baneasa - poate nici n-o au. Cei de la Davino s-au retras ei din supermarketuri din cauza imaginii pe care vor sa si-o creeze, de producator exclusivist, insa au si ei nevoie, se vede, de o vaca de muls pe vremurile astea cenusii :-)) Amuzant.

Cat despre ce ti-ai propus tu, sa bei Merlot/Cabernet cu picanterii ca babic, ghiudem si plescoi, sunt mari sanse sa nu iasa. Mergi pe un Shiraz de la Recas (cocosul) sau pe un Cabernet din Chile, care sunt puternice si au o nota condimentata, care se potriveste cu ce ai tu. Spune-mi ce ai ales si cum a mers!

alibus spunea...

Mihnea,

Eu stateam sa ma gandesc de ce au ales numele Pierre. Nu mergea mai bine Petru? Sau ar fi zis gurile carcotase ca are sonoritatea ceva mai celebrului Petrus? :))

George Mitea spunea...

Cred ca deoarece ambele vinuri din cupaj rezoneaza frantuzeste. Exista si un cupaj alb, cu nume feminin (nu l-am retinut).
Mihnea, Cred ca ai dreptate- sunt prea condimentate pentru el. Poate o feteasca neagra buna si mai corpolenta sa mearga, sau shirazul amintit. Sa vedem...

Mihnea Mironescu spunea...

Eh, de ce Petru si nu Vasile atunci? :-) Ar suna prea neaos, iar oamenii banuiesc ca vor sa dea o alta rezonanta "brandului". Ceva, sa-i sune bantuitorului de Metro a strain, sau macar a artefact trecut pe langa un strain.

George, ai mare dreptate de feteasca neagra, daca-i facuta bine are evidente note condimentate. Am baut o astfel de feteasca impreuna cu vestitii Plescoi, si iti spun cu mana pe miocard ca le-a tinut piept cu brio!

George Mitea spunea...

I-ar fi spus Maiastru, dar le-au luat-o altii inainte!

Florin Schiopu spunea...

Metro a cosmetizat colectia proprie de vinuri destinata retelei horeca,astfel, Romanian Winecellars a primit si numele Legendele Toamnei,au fost reunite sub aceasta marca vinuri de la mai multi producatori.In magazine vinurile marcii vor fi promovate intens (,,Daca ati fost in Metro trebuie s-o stiti, a acaparat un perete intreg la raionul de vinuri.'')deoarece se lucreaza la imagine si fiind o marca proprie trebuie impinsa in fata.
La capitolul ce merita sa bem,va recomand calduros o Cadarca de Minis produsa de Balla Geza.

George Mitea spunea...

Cadarca Wine Princess? Bineinteles! Am scris despre ea aici: http://lucruribune.blogspot.com/2009/06/intr-una-din-zilele-saptamanii-trecute.html. Si in curand voi scrie despre ea din nou, caci a fost implicata intr-un mic razboi romano-bulgar!

Florin Schiopu spunea...

Am citit articolul mentionat mai sus,este corect si la obiect.Pot sa mai mentionez faptul ca desi soiul este unul cu origini maghiare (chiar si albanezii revendica paternitatea)totusi produsul lui Balla invinge la fiecare competitie la care participa la vecinii nostri in Ungaria,marturie sunt multimea de diplome expuse la intrarea in crama.
Daca data trecuta am recomandat Cadarca astazi va recomand calduros Roze 2008,produs de Wine Princess,daca nu aveti de unde sa-l achizitionati contactati-ma.Spor la...treaba,....degustare am vrut sa spun.