Vinarte: Exista viata de dupa moarte


Pana in acest moment cei de la Vinarte n-au facut decat sa ma dezamageasca cu al lor Negru de Dragasani (2004), Feteasca Villa Zorilor(2006) si mai plenar merlotul Prince Mircea(2006).
Dar merlot-ul Castel Starmina 2008 DOC CMD Vanju Mare este o revelatie sub aspectul calitatii la 12-13 lei cat costa. S-ar putea sa fie cel mai bun vin romanesc la acest pret. In afara de usorul iz de cauciuc, care se disipa in timp, am descoperit un vin rosu cu nuante violet, sec, fructuos (cirese, visine, fructe rosii de padure), ce da senzatia de proaspat. Gustul de fructe este adancit de un rest de zahar, care-ti sugereaza fructe coapte cum nu se mai gasesc in pietele noastre. Se simte si lemnul, cam mult, dar macar sta ceva bun in spatele lui. Usor de baut, catifelat si cu o aciditate bine de folosit in asociere cu branzeturi fermentate.
Vorba lui Tavi Rosca, 5 stele, care de la jumatatea sticlei in jos se fac 10.
81/100

PS: Observa Alin- daca tii aparatul vertical fonturile nu o iau in sus:)))

12 comentarii:

alibus spunea...

Nu, nu. Nu ma pacalesti. Au schimbat ei eticheta.

Ciprian spunea...

Demult ma tin sa incerc si eu acest Merlot, de care am auzit lucruri bune. Eu nu am avut surprize prea neplacute cu Vinarte - Merlot-uri bunicele Assolato si Red Paradox. Cu Prince Mircea alta a fost problema - stilul de vinificatie...

alibus spunea...

@Ciprian

Chiar si LunaRossa este (a fost?) ok.

Ciprian spunea...

Alin,

Exact, de asta uitasem, ca l-am incercat mai demult. Yap, a fost ok.

Mihnea Mironescu spunea...

Si mie mi s-a parut ok Red Paradox, un vin bun de pus pe masa. Cele scumpe de la ei o cam dau (constant) in bara, culmea!

alibus spunea...

Nu si daca te referi la Matei. Parerea mea :)

vlad spunea...

si mie mi se pare cel mai bun vin romanesc in acest segment de pret

George Mitea spunea...

bine ai venit Vlad! E greu sa gasesti ceva bun sub 30 de lei. Asa ca m-am bucurat de achizitie

ionut ciobanu spunea...

salut George,
am incercat Merlotul in week end si am gasit in el tot ce ai spus tu.cu exceptia faptului ca izul de cauciuc a fost puternic si foarte persistent, asa ca am fost nevoit sa il arunc. din punctul meu de vedere e mai mult mai bun Merlotul(Maiastru) de Oprisor. mai ales ca cel de la Vinarte costa 15 lei(in Mega Image)iar cel de la Oprisor 16 lei la Auchan.

George Mitea spunea...

Ei, doamnelor si domnilor, Ciprian: vedeti ca n-am luat-o razna: mai simt si altii mirosul de cauciuc ars!
@Ionut: imi pare rau ca ai aruncat banii pe apa sambetei(ca de aruncat l-ai aruncat, si poate era sambata:) Nu vreau s-o fac pe desteptul, dar poate trebuia sa uiti de el cateva ore, poate se disipa nefericita aroma. Asa am facut si cu Malbecul Trapiche care s-a transformat de la "de nebaut" in ceva foarte ok in cateva ore. E drept ca pentru vinuri nepretentioase nu prea e in regula sa trebuiasca sa le astepti 3 ore sa se aeriseasca.
Cat de despre izul in sine, din cate am citit, e de pus in seama unei bacterii, poreclita Brett si care mai e responsabila si pentru izul de branza, bacon, piele. Ea se gaseste natural in vin, dar uneori o ia razna. Din cauza producatorului, de cele mai multe ori.
Mi s-a parut si mie ca Merlot-ul Maiastru e cam "overrated", "but maybe it's just me". Si feteasca Maiastru e cam ciudata, in sensul in care n-a evoluat mai deloc de la imbuteliere si pana azi(dupa 10 luni), ramanand acelasi vin cam necopt.

alibus spunea...

Eu am o vorba...unui vin slabut putin Brett ii face bine :))

George Mitea spunea...

Am si eu una: apa buna innobileaza vinul prost:)