Cadarca Schiller 2008

9 mai 2008. Era dimineata, soarele intra prin geamul sufrageriei, directionat in spoturi intermitente de frunzele copacului din apropiere. Fereastra nu era deschisa, dar pot sa jur ca pasarelele cantau, etc. Oglinda mi s-a parut mai ingaduitoare in dimineata aceea, chestie care, desi nu as recunoaste oficial, m-a binedispus. Pana si pasta de dinti a avut un gust bun. Imi pun costumul cel mai frumos, uniforma care ma protejeaza ca armurile din jocurile rpg impotriva lumii dezlantuite si a birocratiei cu care ma infrunt ca Don Quijote cu morile de vant. Ies din casa plin de avant, cobor scarile, imi pun ochelarii de soare, deschid usa blocului si...pentru prima oara in viata mea, am simtit de ce coloana sonora a unui film trebuie recompensata cu un premiul Oscar. Cum am deschis usa, un vas de muzica inaltatoare m-a lovit, cu precizia borfasului din gangul de langa primul bancomat deschis in oras. Am privit, asa cum ati face si voi, in jur cu neincredere, am privit chiar si in sus, gandindu-ma o clipa, in ratacirea cauzata de comotia intelectuala, ca Isus si armata sa de ingeri au inceput ofensiva mult promisa. Indreptandu-ma, inca neincrezator in consistenta realitatii, spre parcare, observ cativa zeci de metri mai jos, pe scena amplasata pentru eternitate de catre primarie langa Zid (un obiectiv turistic de importanta istorica pentru generatia mea) o fanfara repetand de zor Oda Bucuriei. Deasupra un banner cu celebrele stelute anunta triumfator: Ziua Europei. Aha, sopteste ignorantul din mine, si eu care credeam ca in sfarsit viata mea a primit la montaj coloana sonora meritata.

Cadarca Schiller 2008 Wine Princess, podgoria Minis. Prima oara cand am auzit numele acestui vin m-am gandit la marele poet romantic, destul de cunoscut la noi datorita afinitatii lui Eminescu pentru el. Imi inchipuiam un vin romantic care sa te poarte spre timpuri si locuri disparute (roma-antica, na). Nu-i asa, nu-i nici Oda Bucuriei- imnul Uniunii Europene, cu sau fara versurile lui Schiller. E un vinisor necorpolent, destul de sexy in aceste vremuri atinse de obezitate. Este o cadarca rubinie, care trebuie bauta la 15 C si care scoate din strugure condimentul, in fapt- cuisoare, piper negru, scortisoara, e si ceva fructuos acolo, sa zic prune, dar condimentele fac vinul acesta. Impresia de vin fiert e intregita de un rest de zahar semnificativ. Secul e spre demisec. Un vin agreabil, creat pentru vremuri calduroase. Atentie la temperatura de servire. Mai cald devine neplacut, cu gust de dulceata stricata. 25 lei. 73 pct. Sunt multe vinuri de consum curent mai bune la pretul asta. E o oda a bucuriei cantata de o trupa sateasca, ziua fanfara, noaptea taraf.

Singura curiozitate care ramane ar fi pur teoretica: e cadarca 100% sau un cupaj de cadarca si schiller/steinschiller?

8 comentarii:

Anonim spunea...

Tare povestea din intro :)

George Mitea spunea...

Facebook stuff, ca sa nu repetam conversatia:

George Mitea E adevarata, jur! Atat cat poate fi adevarata literatura:)
acum 8 minute ·

Cosmin Grozea adevarata sau neadevarata stiu sigur ca toti avem momente cand stim exact ce melodie ar merge cu locul si starea de spirit. Tu ai avut noroc sa fii omul potrivit la locul potrivit cu starea de spirit potrivita. :) Ptiu ce noroc au unii ;)
acum 7 minute ·

Octavian Rosca ...un piculeţ mai scurtă..şi diacriticele pls...bun, tot mai bun!fac şi eu pe criticul, dar positive stuff...I'm doing here şi tu ai oricum simţul "omorului", so...mai vrem...
acum 5 minute ·

George Mitea Asa-i. Sunt rare. Am mai avut o dimineata ca asta in studentie. Cand ma pregateam de plecare am dat drumul la radio si canta james Brown- I feel good. Trebuie sa spun ca ziua respectiva a fost minunata! E ca un moment magic: stii ca nimic rau nu ti se poate intampla, si, la naiba, nici nu se intampla!
acum 3 minute ·

George Mitea Octavian, diacritice! I'm lazy! iar de continut, nu le lua in serios, sunt mici pastile, sa nu pice vinul prea greu la stomac (sau la cap):)
Acum 24 secunde ·

Cosmin Grozea stiu despre ce vb :)
Acum 13 secunde ·

Anonim spunea...

Apropo de muzica: "Wine is like opera. You can enjoy it even if you do not understand it".
Dragos

George Mitea spunea...

Ei, Dragos, mai e o vorba: "Wine is like opera. Both are enjoyed by snobs"
:)

Anonim spunea...

Deci daca iti place si opera si vinul, te-ai ars: esti ori idiot ori snob ori un snob idiot.
Dragos
:)))

George Mitea spunea...

Stii, e revolta lui Al Bundy impotriva lucrurilor "fancy", pe care nu le intelege:)
De ce opera si vin? De ce nu monday night football si un six-pack?

Anonim spunea...

:))Ai perfecta dreptate! Dialectica idiot/snob e o tema minunata de speculatie cu atat mai mult cu cat se aplica, cu necesitate, NUMAI celorlati.
In alta ordine, imi place cum iti sprituiesti mai nou posturile: 50-60% "concentrat" 40-50% "apita" (da, stiu! si astea sunt in dialectica!).
Mi-a placut glosa ta despre repetitie din ultimul post. Ar fi interesant daca in locul fandositei mancatorii de rahat de pe contraeticheta am fi intampinati de concepte enorme (goale evident, dar mult mai expresive) gen: viata, lume, suflet, Dumnezeu, Hegel, Zidane, Becali,etc...
Dragos

George Mitea spunea...

Sunt robul publicului meu, monser:)