Montepulciano D'Abruzzo La Cacciatora 2008

Acest vin mi-a confirmat ca soiul montepulciano este unul agreabil. Are acea zvacnire agila de nurca sau de jder, sau alte animale mici dar feroce (si pisica sotiei mele imi vine in minte). Aceasta versiune vine la pretul de 15-17 lei, deci chiar daca nu e socant de ieftina precum vinul de la Casa Demonte, despre care am vorbit aici, este tot un vin mai mult decat accesibil.
Inceputul nu este foarte bun, culoarea rosie-rubinie este deosebit de intensa, limpiditatea este...opaca. Nasul este rezervat, usor afumat. Dar, oarecum surprinzator, gustul este ok. Nimic defect, evolutie tipica, cu fructe rosii in prim plan, si desigur marca specifica: visine. Finalul este 1d, de visine si atat, dar postgustul (care apropos, descopar ca este diferit de final) este enorm de lung. Ideea putin dulceaga de visine (sau de visina in ciocolata, mai degraba) te tine suficient de mult incat sa dai o fuga la magazinul din colt sa mai cumperi o sticla. Este mai corpolent si mai dens decat ruda de care pomeneam mai devreme.
Un vin de masa bun, sau mai bine zis un vin de dupa o masa copioasa in familie sau cu prietenii. 70 pct (din pricina nasului si a culorii, dar daca nu dati doi bani pe aceste aparente, atunci...inainte!).

11 comentarii:

Ciprian spunea...

Se pare ca nu poti da gres cu acest soi, nici macar la nivel de vin ieftin si baubil

George Mitea spunea...

Da, poate ar trebui sa-l includ printre soiurile pe care le cultiv in reveria mea...:)

Ciprian spunea...

:)) Yap, si ca sa-i dai un aer autohton ii modifici putin numele: Montepulcian de Abrutzoi :))

alibus spunea...

@Ciprian

Inclin sa iti dau dreptate. Pana acum nu am avut ghinionul sa fiu dezamagit de vreun Montepulciano si nici nu-mi amintesc sa fi baut prea multe vinuri din acest soi care sa fie obraznice la pret.

Daca nu ma insel, soiul este unul care are si potential bun de invechire.

Ciprian spunea...

@Alin,

Presupun ca exista si exemple mai "serioase" ale acestui soi si carora le-ar prinde bine cativa anisori la sticla :)

Anonim spunea...

O experienta trista: MONTELPUCIANO D'ABRUZZO Caleo 2008 (12 lei Kaufland), sec, 13%. Culoare pacloasa, nas mai reusit decat gustul (din care nu a ramas decat aciditatea peste medie care prafuieste gadilicios palatinul), postgust scurt si inexpresiv. Curios, a devenit mai nasol dupa ce am mancat (lucruri apropiate de recomandarile de pe sticla).
D.

George Mitea spunea...

@D: imi pare rau ca ai gasit pe pielea ta contraexemplul. Recomandabil, si mai ieftin, ar fi cel produs de Casa Demonte, gasibil la Real si Metro la vreo 8-9 lei.

George Mitea spunea...

Alin,Ciprian: am gasit o mica lista de montepulciano accesibile(dar mai scumpe decat cele din magazinele nosatre) si bune. Doar ca nu prea se gasesc la noi.

Ciprian spunea...

George, daca vinurile alea s-ar gasi pe la noi, cred ca ar fi clar pe post de everyday wines...

George Mitea spunea...

Cel mai bun vin din lista incropita de respectivul ar costa vreo 40 de lei. Nu-s chiar de consum curent, ci chiar ai avea asteptari. As fi curios.

Anonim spunea...

I like it very much!