Vinuri pe banda rulanta de la Recas, Stirbey, Vina Mar, Basilescu si altii

S-au adunat tot soiul de vinuri despre care n-am scris. Asa ca le dau in vileag foarte pe scurt, cat nu-mi dispar din memorie:

Domaine La Croix Belle 2007 Syrah-Grenache. Am scris in termeni duiosi despre 2008. Si vinul din anul anterior este la fel de delicios, cu un plus de mineralitate, notele de pamant si cerneala fiind usor mai pronuntate, eclipsand nota afumata, atat de specifica syrahului. Calitate medie, pret rezonabil (daca 35 de lei e rezonabil:). E un vin pe gustul meu, asa ca daca va intalniti cu el, as fi curios ce impresie v-a lasat. 84 pct.

Syrah Cocosul 2009 Recas. E prea tanar. Va recomand ori sa-l lasati in voia sortii ceva vreme, ori daca nu va lasa inima- gazduiti-l pana la anul. Arome primare de fructe coapte, corpolenta buna, tanini fini, ceva condiment. Promite. 78 pct (cu potential)

Chardonnay Cocosul 2009, Recas. A fost trupa de deschidere la concertul eveniment Uberland 2007. Avand in vedere canicula, s-a prezentat bine, ca un chardonnay atipic, virat spre sauvignon blanc, in care doar notele unctuoase amintesc de celebrul strugure. Proapat, cu nas floral, gust citronat, cu grapefruit, portocala, banana, vanilie, soc (socata), tamaie. Aciditate foarte buna. Un vin reusit, potrivit in pret (25 lei), care are un singur cusur: lasa in postgust note usor neplacute, fructe prea coapte, cu un iz dulgeag si drojdios (am zis “un iz”, nu ca ar avea gust de maia). Prima oara cand l-am incercat i-am dat 82. Sa-i fie de bine!

Riesling valah 2009 Halewood, 14 lei. Pe langa amuzamentul patriotic al denumirii si gustul e foarte romanesc, si nu nemtesc. Un vin demisec, neutru, cu ceva aroma de fruct, dar cu un alcool rau integrat. Notele alcoolice ies puternic in fata, chiar dupa deschidere. Nu e de neindurat, dar…totusi. Spritz, spritz, dar pana cand !? 71 pct.

Feteasca Regala Genius Loci 2007 Prince Stirbey Dragasani. 66 lei. N-am reusit sa-mi dau seama cat de bun e, din motive simple: izul de baric si corespunzator nota de eventai chinezesc din lemn parfumat sunt atat de pregnante incat mi-au “prajit” papilele. Avand in vedere ca atat 2006 cat si 2007 m-au dezamagit, pe langa paguba in buget, n-o sa ma prinda prea curand cu o noua serie. Sa fie caldura, transportul, pastrarea?! Habar n-am. Poate ati fost mai norocosi, asa ca va invit sa imi spuneti daca l-ati gustat ce impresie v-a lasat.

Feteasca neagra Eclipse 2008, Crama Basilescu. Un vin laudat la toate colturile, pe care din variate motive nu prea aveam de gand sa-l incerc. Ei bine,la magazinul Vinexpert din aeroportul Henri Coanda, l-am gasit la un pret decent (10 euro), ceea ce nu pot spune despre alte vinuri romanesti care aveau un adaos infricosator. Syrahul Cososul era, sper ca-mi amintesc bine, 12 euro! Vinul e deosebit, recunosc, are culoare- un rosu-rubiniu intens, un nas violent de fructe rosii, extract bun, o evolutie de pruna uscata, alcool cat pentru doua vinuri (15%), o corpolenta buna. Avand in vedere circumspectia sanatoasa privind indicatiile de pe etichetele romanesti, era cat pe ce sa-mi scape unul din motivele pentru care vinul e atat de corpolent, serios, si…barbatesc. E un CIB, adica e cules la innobilarea boabelor, ceva mai tarziu decat culesul obisnuit la maturitate. Alcoolul este totusi mare problema, e prea pregnant si persistent. Nici dupa o zi de la deschidere nu se disipase pe deplin. Oricum, e un vin ok, pentru care vinificatorul merita aprecieri. Nu gasesti prea multe fetesti negre de calibrul asta, pentru care sa nu-ti trebuiasca un credit de nevoi personale. 85 pct

Sauvignon Blanc Reserva Especial 2007, Vina Mar, Chile. Un vin elegant, floral, cu nuante de grapefruit, lamiae, iarba, mineral. Persistent. E ceva mai evoluat decat fratele mai mic (reserva), dar un pic trecut. Aciditatea l-a adus pana aici, dar cam atat i-a fost. Va recomand 2008, daca 2009 a iesit pe piata, e si mai bine. 79 pct.

Cat pe ce sa uit #1: Feteasca neagra 2007 Special Reserve Halewood (sticla inalta cu eticheta alb-negru). E ca un valet sarguincios si educat, un vin de calitate peste medie, un an bun, costa putin, etc. Demisec, cu cirese, pasta de tomate, cafea, si ceva vegetal, articulat de un strop de tanin verde si condiment. Daca prindeti si oferta cu vinul+paharul de degustare devine si mai bun:). 78pct

Cat pe ce sa uit #2: Feteasca alba 2009 Vinul Cavalerului Serve. Vinul acesta se inscrie in moda curenta, si deloc rea a vinurilor citrice, sustinute de o aciditate mare, cu usoara efervescenta, ananas, banana, socata, fanta lemon, you name it, they got it. Cu un usor rest de zahar, sa le faca placute. Agreabil, simplu, chiar elegant in felul lui si costa sub 20 de lei. Recomandabil. 80 pct

0 comentarii: