Fructe lichide: Villa Maria Sauvignon Blanc Private Bin 2010

Am incercat un 2009 in toamna anului trecut la Pivnitele Rhein. Era bun, dar pentru ca a aparut la cina, dupa o zi lunga, in afara de “bun”, nu mi-a ramas in amintire suficient pentru un articol dedicat.  Intre timp a aparut 2010, iar mie imi place vinul alb proaspat. Chiar daca sunteti bautori de fata-n iarba sau grasa, va recomand sa priviti cu atentie anul de recolta, si sa alegeti anii cei mai recenti. Veti fi uimiti de diferentele de gust, si cam in 99% din cazuri, iar daca sunteti bautori de vin sub 20 lei- 100% din cazuri, imi veti multumi pentru sfat. “Cu cat e mai vechi cu atat e mai bun” nu se aplica vinurilor de consum curent, cu atat mai putin celor albe si cu zahar rezidual redus, seci sau demi la limita inferioara.
Noua Zeelanda a fost un El Dorado enologic, in ultimii ani, pinotul noir si sauvignonul blanc fiind adevarate locomotive. Au aparut vinuri de buna calitate de acolo, la preturi decente. Unul dintre ele este cel despre care va vorbesc astazi, un clasic din podgoria Marlborough.
Culoarea este galben verzui, putin intensa.
Nasul aduce o bogatie fructuoasa, de fragi, agrise albe. Multa vreme am crezut ca n-am consumat niciodata aceste fructe de padure, dar am identificat visual recent intr-o reteta aspectul lor si mi-am dat seama ca nu sunt chiar atat de ignorant. Putem simti si kiwi, lime, fructul pasiunii. Aici unii mai putin pasionali ar putea spune ca acesta aroma aduce cu izul difuz lasat de anumite animale de casa, sfioase, cu blana si ochii mari, o caracteristica a sauvignonului, dar hai sa ramanem la fructe, nu-i asa? Ar mai fi ceva ierbos, amintind de ierburi aromatice proaspete.
Gustul: plin, de citrica coapta, caise, mango, de fapt aproape orice fruct exotic va vine in minte, aciditate buna, condimentat.
Finalul aduce piper, mineralitate si o persistenta buna de caisa dulce si portocala.

Vinul este indubitabil din categoria fresh&crispy, dar cu o complexitate deosebita, mai ales aromatica, si cu un rest de zahar destul de mare (pentru un vin sec, sa ne intelegem!), care intareste impresia gustativa placuta de suc dulce si bine acidulat. N-a fost de mirare ca la “crosul” enologic de sambata a fost unul dintre cele mai apreciate vinuri. Ah, si e comod de desfacut- are dop cu filet, deci perfect pentru petreceri unde nimeni nu-si mai aminteste unde a lasat tirbusonul:).
45  lei in magazinele importatorului (Cramele Halewood). 
87 pct  


PS:
Cu aceasta ocazie conjur  toti bloggerii de vin care nu si-au manifestat inca intentia, sau au  dubii, sa treaca peste ele si sa-si faca planuri pentru week-endul 17-18-19 iunie, cand la Iasi se pune de o intalnire, cu bonus degustare Gramma (la crama), alte degustari "festive" deci prilej de buna voie si material pentru postari viitoare, si chiar o posibila intalnire cu guru enologiei iesene (si nu numai) V. Cotea!
Update: programul intalnirii AICI


9 comentarii:

alibus spunea...

George,

Si mie mi s-a intamplat acelasi lucru cu agrisele. :))

George Mitea spunea...

Alin,
Chestia ca la noi se mai gasesc in hm-uri, dar sub un nume de import, strain, care-mi scapa. Le mai intalnesti pe post de ornament la unele prajituri, asa am luat cunostinta cu ele:)

George Mitea spunea...

NA' ca mi-am amintit: physalis. Sunt tot o varietate de agrise, inconjurate de o pastaie sau teaca.

Dan spunea...

Mersi pentru review, sau pentru ordinea in care le-ai inceput..:D
Din ce stiu parca au si in Metro asa ceva...cam la acelasi pret, nu stiu daca chiar 2010..deci sa studiem eticheta.
Agrise eu nu am vazut la noi decat la nivel de butasi in Auchan sau pe la tara cresc pe garduri..nu m-am incumetat niciodata, dar acum sigur ma reped in primul vrej pe care il vad.
Si, pisici (ca sa numesc animalul de mai sus, sa nu ramana unii neofiti cu impresia ca e vorba de sobolan) nu cred ca pot sa ajung la intalnire, desi pusesem ochii demult pe niste vinuri de la Gramma pe care chiar vroiam sa le incerc. Si acu cand sap mai adanc vad ca erau si niste "italiene vechi" in meniu..C'est la vie...

George Mitea spunea...

Da, e la Metro, cred ca 2009. Daca e mai vechi nu bag mana in foc. Au si pinotul, bun si el.
Iar de intalnire, asta e, alta data

alibus spunea...

Corect George,

physalis = papalau

George Mitea spunea...

Da, in fine, nu stiu daca sunt exact din acelasi gen, dar aduc la aspect si gust cu agrisele galbene.

Berbecutio spunea...

Mmmm...tentanta intalnirea de la Iasi. Se mai inscrie cineva din Bucuresti? As veni eu cu masina, aeroplanul vad ca ajunge la vreo 4-5 mil..cam expensive.

George Mitea spunea...

@Berbecutio: vezi ca exista un link catre programul intalnirii mai sus, catre blogul Paharnicului(Razvan Avram).