Zboara, zboara fluuuturasii!


Vitis Metamorfosis, dubla 2. Halewood+Antinori. Winemaker Fiorenzo Rista.

2011 Sauvignon blanc/Feteasca alba, sec, 13%. 25 lei. Mi-a placut 2009. Avea un "duca-se-ar  pe gat" remarcabil. Acesta de acum nu. Prea citric. In fine, poate m-am intalnit eu gresit cu el, poate scrumbia si sardina la gratar au fost prea mult pentru el, poate aerul de la tara, poate paharele nepotrivite, poate fazele lunii, si cate si mai cate. O sa mai trag un loz, peste ceva vreme, sa ma lamuresc. Poate va intrebati de ce pomenesc de el, fara sa dau cine stie ce detalii. Ei bine, si eu incep sa ma intreb:) 

2011 Feteasca Regala "Fluturi si Farfalle", sec, 12,5%. Asta e o gama noua, mai ieftina (15-17 lei). Nu stiu daca e pentru retail sau horeca sau toate la un loc. Vin de prospetime, cu nas floral, physallis, lamaita. Gust predominant citric, cu tuse de fructe exotice coapte. Curat, decent. Chiar mi s-a parut ceva mai bun decat special reserve-ul Prahova Valley (2010) pe care l-am incercat ultima data, si care mi s-a parut un vin de pluton, chiar ceva mai scump decat ar trebui sa fie. Fluturasii romanesti si cei italieni au un raport pret-calitate bun. In aceasta ordine de idei: 75-77. Nu m-am hotarat.


Ma gandesc cum ar comanda cineva acest vin intr-un restaurant: "Niste fluturasi frapati, baiete!" sau "O farfalla bine racita, garson!". Dar ce ziceti de "un baterflai cu gheata, frumoaso, repede ca plange masa!"?

0 comentarii: