Tempranillo Finca del Mar 2010 Vincente Gandia (Spania)

Iata un vin din Comunitatea Valenciana, apelatie Utiel-Requena. Costa un pic peste 20 de lei (Metro) deci e un entry level, sau pe aproape). 
Dupa eticheta iti dai seama ca are un oarece scop turistic, dorind sa atraga prin inducerea ideii de produs mediteranean, tipic. Dupa pret, insa, ma asteptam la un vin "international, fresh&fruity, easy drinking". Si poate pentru ca asta am asteptam- asta am gasit.   
Nasul "la cald" aduce a prajitura "negresa" (cacao, ciocolata, visine din visinata). Dupa o usoara aerare si frapare, se limpezeste in arome vanilate, condimentate si fructe rosii. Gustul este suculent, proaspat, cu unele tuse piperate, tanin usor de ingerat. Finalul nu aduce revelatii. E un vin ok, corect, nepretentios si bun la masa, accesibil in toate intelesurile cuvantului. 80 pct.
E un soi de Zaleillah (cantecul formatiei Mandinga de la Eurovision), cu versuri in spaniola si refren in engleza, semi onomatopeic.


6 comentarii:

alibus spunea...

E ciudat faptul ca eu am baut un Chardonnay din gama asta si mi s-a parut un fel de Laurentiu Duta feat. Andreea Banica :))

George Mitea spunea...

Apai, nu stiu cum zici tu, dar pentru mine toate astea sunt easy-going, de le uiti dupa cateva luni. Ca si vinurile astea.

alibus spunea...

Da si cand te trezesti cu Zaleillah in cap... =))

George Mitea spunea...

Eu unul prefer sa ma trezesc cu Roger Waters, da' e dupa gusturi. Zaleillah este exemplul elocvent pentru multe cantece si vinuri care nu doar o farama de autenticitate, in rest "linia melodica" e asemanatoare cu alte 1000000 de vinuri, iar maniera de realizare, mixajul ca sa zic asa, e pe stil international, ca si softul folosit.

alibus spunea...

da parca poti sa alegi cu ce te trezesti in cap...

George Mitea spunea...

Asa-i, orice e bun, macar de n-ar fi o tigaie sau o caldare cu apa rece