BBdV ep.23: Raging Bitch. Da, ati citit bine...

E o bere americana, produsa de Flying Dog Brewery. E un "Indian Pale Ale belgian style". Ce e "indian pale ale" (pe scurt IPA) e mai usor de inteles- "pale" referindu-se la tipul de malt, iar India fiind destinatia istorica pentru acest tip de bere.  Belgian-style se refera la tipul de drojdie folosit, tipic pentru berile din tara lui Hercule Poirot.  Deci e un cross-over, american style. 
Are o culoare chihlimbarie, un nas minunat, floral, citric, cu impresii de drojdii fine. Din punctul asta de vedere aduce cu niste Ale britanice. Are un aspect sanatos, de calitate. Gustul aduce a guma de mestecat, ceva banana, dar si fructe confiate si  o tenta amara de hamei, senzatii bine echilibrate (desi se inclina un pic pe partea dulcetii, singurul minus in viziunea mea), o carbonatie care nu acopera edificiul, dar nici nu-l lasa descoperit. E foarte intensa si persistenta pe final. 
Licoarea are 8,3% alcool, deci nu-i de gluma. La temperatura scazuta insa, nivelul de alcool nu e sesizabil.
In concluzie, o bere foarte reusita, iti da instant de inteles asupra calitatii produsului. O eticheta indrazneata, care a avut probleme in unele state americane, nascand procese de tip People vs Larry Flint, pe care intr-un final compania le-a castigat.
Eu am gasit-o in Auchan Constanta, ramanand foarte surprins de oferta inedita si variata de la raionul de bere. Aviz amatorilor.
Am platit 10 lei/sticla de 33cl, dar nu mi-a parut rau dupa ei niciun moment. 
credit foto: legalbeer.com
4,5(din 5) capace!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Auchan Constanta m-a "capacit" si pe mine, vara asta! Sincer, am ramas cu gura cascata intrand acolo. De departe cea mai buna selectie din ce am vazut pana acum in Ro. Despre berea asta, numai de bine, 4,6 capace din partea mea. :P A fost la mare bataie, in ce ma priveste, cu Hardcore IPA de la Brewdog, ceva mai scumpa (vreo 15 lei). Apropo, astept review-uri si la produsele scotienilor. Pe mine unul, m-au cucerit din start cu sloganul "Beer for punks". Ciprian stie de ce. Si, desigur "Tokyo". Adica il astept. :)

Tiberiu

George Mitea spunea...

Si eu am ramas nitel bulversat la raft, din pricina varietatii. Tokyo nu mai era in raft, era pretul dar nicio sticla. Sa se vanda atat de bine o bere de 27 de lei la 33cl !? Sau aveau doar 2-3 sticle de toate? :)
Iar de Flying Dog vs Brewdog, alta confuzie care mi-a luat cateva minute de elucidatre, plus ca etichetele si tipurile de bere ale scotienilor suna foarte...hm, american.