Acer S500 Cloudmobile si Chateau Lanessan 1985

Am scris despre vin in mai toate modurile imaginabile sau inimaginabile (pentru unii). Am descris licori prin inchipuite definitii de atlas botanic, prin mici povestiri (uneori scrise chiar de mine), prin poezii (scrise de altii), prin filme, prin muzica, ca ordonanta NUP, ca interogatoriu la Securitate, ca transmisie sportiva, ca relatare de reporter (basarabean:), interviuri fictionale, etc etc. M-am jucat atat de mult, incat marturisesc ca uneori dau si eu click pe linkurile "s-ar putea sa-ti placa si...", nu de alta dar ma apropii de 1000 de articole si sincer dupa atata vin nu mai stiu daca mai am 1000 de circumvolutiuni ca sa le tin minte pe toate. Si  (jenant moment) uneori ma surprind pe mine insumi:) Eu am scris asta? Fantastic, da' bun mai sunt. Glumesc, desigur, dar nu chiar de tot.
Ei bine azi mai adaug o fila in potpuriul stilistic personal.

S500 Cloudmobile este un telefon produs de deja cunoscuta firma taiwaneza de calculatoare si componente-Acer. Dispozitivul a aparut la sfarsitul anului trecut in oferta Orange si s-a epuizat ultra-rapid. De ce? Pai un motiv ar fi ca, pe langa aspectul destul de cool, propunea si o configuratie hard extrem de atractiva in pretul de aprox. 170 de euro (dar s-a dat pe 1 euro la fidelizare si abonamente de grup si corporate). Pretul actual la liber este de 1100-1200 lei- importate pe alta filiera. Configuratia e superba- dualcore Krait la 1,5 ghz, 1 gb ram, procesor grafic Adreno 225, camera principala 8 mpx, cu touch focus, camera secundara de 1,3 mpx, ecran   de 4,3 inch cu o densitate a pixelilor mare- 342 ppi si bonus pentru melomani- sunet dolby surround! Ca soft- Android Jelly Bean- adica 4.1. La pretul lui- repet- nava spatiala!
Tot asa parea si Chateau Lanessan 1985, un Haut Medoc cu recenzii bune si asteptari mari. La doar 30 de euro (cu transport inclus). Configuratia hardware ne spunea ca e un clasic: merlot, cabernet sauvignon, cabernet franc si petit verdot, 12% alcool, dintr-un an bunisor si un aspect al sticlei ireprosabil pentru cei aproape 30 de ani ai sai.  
Ei, am detinut o vreme ambele "dispozitive". Ambele au fost cumparate fara garantie, prima direct de la vanzator printr-o strangere de mana intr-o benzinarie dintre Galati si Braila (via Okazii.ro- 640 lei- moca, ce mai, nu?), si al doilea de la un nene din Belgia, printr-un mail, transfer bancar, curieri, etc.
Acer S500 a fost cel mai tare telefon pe care l-am avut. Cine are telefoane din astea smechere stie- practic cel putin din punct de vedere multimedia- poti sa faci cu el cam tot ce face si un calculator- poti sa vezi filme online, streaming tv, poate reda (pe un televizor capabil, desigur) fisiere video full hd etc, etc. Pocnea usor carcasa spate, dar nah- se misca ultrarapid- si am avut sentimentul de produs net superior "fostului", un HTC Desire C pe care l-am schimbat nu ca ar fi avut probleme sau nu mi-ar fi fost indeajuns de folos (in fond avea android ICS- si toate cele- sincronizare mail, facebook, etc), ci pentru ca camera foto era o gluma- cine a urmarit pozele urcate de mine pe FB in ultimul an- cred ca-mi da dreptate. Dar stati! si poza vinului de azi e tot marca HTC. Se vede, nu?
Vinul bordolez- in masurea in care examinarea vizuala inseamna ceva la sticle- promitea la fel de mult- impecabil, cum spuneam- nivel bun pentru varsta vinului, dop fara scurgeri, insa...Totul a fost minunat cu S500 pana  a inceput lumea sa-mi zica ca nu ma aude bine, ca sunt intreruperi, caderi bruste de volum si alte nenorociri. Adica, stiti cum e, de pomana in alte privinte obiectul e super-cool, dar daca nu face bine exact  functia principala de pomana il ai. Chateau Lanessan a adus o culoare cu bordura caramizie, dar nu ingrijoratoare, un nas matur spre imbatranit, oarecum firesc- dar cu adieri vivace, dar dezamagirea a survenit in gust- adica exact functia principala a "dispozitivului" daca e s-o luam pe aia dreapta. Acru, monoton, dezagrabil. 
Cu S500 am facut ce face toata lumea in astfel de cazuri : l-am butonat sa vad daca nu-i vreo setare aiurea, i-am dat restore to factory settings, am cautat pe net opinii, pareri, dar am dat doar de super-review-uri- in care (ca sa vedeti ironia) toti lauda telefonul dar nu spun mai nimic de calitatea convorbirii. Am fost cu el la un service cunoscut-  poate e de la microfon, sau poate de la receptorul gsm- dar ghinion nu exista piese de schimb, dar ii putem face o improvizatie- 80 de lei si mai vedem daca merge dupa aia. Nu merci! Pe Lanessan-  la fel- l-am racit, l-am incalzit, l-am mangaiat, l-am aerat, l-am decantat, doar ce nu i-am facut vraji si descantece- dar nimic- obiectul nu se lasa baut. La mine in oras nu exista service pentru vinuri ca l-as fi dus si acolo:)  
Pana la urma si cu telefonul si cu vinul e posibil sa fi fost eu ghinionist, sau poate cei care n-au avut probleme cu ele sa fi fost norocosi, depinde cum pui problema. Partea buna (si oarecum neasteptata) a fost reactia vanzatorul de telefoane care mi-a returnat banii fara discutii, om serios- nimic de zis. Partea mai putin buna e ca la vin am luat-o in barbie pentru ca nimeni nu garanteaza vinuri atat de vechi. Nici n-am incercat sa-mi scot parleala, pentru ca asta-i pescuitul sportiv la vinuri vechi- uneori mai tragi si-o cizma, nu numai sturioni, nu poti sa te superi pe balta ca ai avut ghinion. Dar poti eventual sa nu mai dai in locul ala, asta da!

0 comentarii: