Una din cele mai bune: Tamaioasa romaneasca 2011 Familia Hetei

In "jobul" meu ma feresc de epitete prea sonore. Spui azi ca ai gustat "cea mai buna feteasca alba" (sa zicem) si peste 6 luni o sa mai gusti vreo doua-trei mai bune. De asta zic eu ca e contraproductiv sa-ti manifesti prea energic entuziasmul. 
Totusi trebuie sa marturisesc- trecand in revista panoplia de tamaioase seci care au inflorit in ultimii ani-cumva cea de ieri seara se plaseaza in mod cert pe podium, ca sa nu zic mai mult.

Licoarea IG Dealurile Crisanei, 13% alcool, vine cu un miros intrigant, intoxicant, de soc, salcam, pere busuioace, chiar piper pudra sau o minerala intepatoare pe care n-am identificat-o (dar nici nu m-am chinuit prea tare). Gustul denota cu o buna densitate si adancime, persistent, dominat de tuse de pere si inflexiuni usor minerale, amintind de apele magneziene. In final e surprinzator de acid avand in vedere varietatea si intr-un cuvant- agreabil. Doua lucruri  ies in evidenta- nasul "funky", in parte diferit de asteptari si densitatea foarte buna. Un aromat sec trebuie sa fie nitel mai corpolent, sa aiba niste muschi pe el, ca sa poate sustine impetuozitatea aromelor.  
Nu stiu daca am mai remarcat asta, dar asocierile culinare propuse pe contraeticheta sunt naturale, omenesti, ca sa zic asa. In cazul acesta- pilaf cu legume si carne de pui. Eu unul am incercat ceva mai indraznet- flori de dolveac pane umplute cu o branza de burduf maturata pe condimente. A fost de bine, cumva picanteriile celor doua s-au imbinat fericit.
34 lei (deocamdata doar aici) si 85 pct.

0 comentarii: