Despre cum am parcurs 336 de kilometri pe Dunare pana la Feteasca Alba 2010 Hereditas

Iata o feteasca de o culoare aurie intensa. Nas de riesling nemtesc vechi, imbacsit, cu tuse hidrocarburi si de gutuie romaneasca, mica si uscata, dar si condimente de medina.  Te cam astepti la dulce in continuare, dar ai citit deja eticheta si stii ca ai de-a face cu un vin sec. Gustul păstrează impresia de gutuie, imbucurator insa- alta gutuie, destul de zemoasa. Pe langa, la sfarsit, apar subtonuri de pruna necoapta. Gustul are greutate, amplitudine, nu si diversitate, dar nu poti sa le ai pe toate la 25-30 de lei. 12% alcool, vin organic/ecologic. 82 pct.
E un alb realizat printr-o oxidare controlata sau pur si simplu printr-un accident. L-am incercat prima data cu ocazia festivalului Provino Iasi din 2012. Ziceam atunci ca o feteasca alba de la Senator m-a intrigat. Un vin bizar, ma gandeam, pe care l-as mai incerca. Iata ca m-am tinut de cuvant. Din punctul meu de vedere aceasta feteasca are baubilitatea si excentricitatea necesara ca sa atraga atentia unui geek ca mine. 
Eticheta e curata, bordeaux-style, in acuarela. Logoul ilustreaza cea mai mare pasare din Europa- dropia (masculul poate ajunge la 18,5 kg! si am aflat cu aceasta ocazie ca se numeste bustard, pe engleza), care popula pana acum cateva decenii partea rasariteana a Baraganului, pentru ca da, acest vin provine din viile detinute de Senator la Insuratei (judetul Braila). Indicatia geografica este Terasele Dunarii (hai, da click!). 
Interesant este faptul ca intre articolul trecut, care a ilustrat tot un vin cu acelasi IG, si aceasta intriganta feteasca alba, am parcurs indicatia geografica de la un capat la celalalt, ea incepand la Zimnicea (Teleorman) si terminandu-se la Insuratei (Braila). Asadar am plutit in avale nu mai putin de 336 km pe Dunare, intre kilometrul 555 si 219 (localitatea Stancuta, de langa Insuratei). 
Prin urmare, daca am fi aruncat dopul cramposiei de Zimnicea in fluviu, luand in considerare o viteza mai marisoara a curentului de- sa zicem- 5 m/s, aritmetica ne invata ca pluta ar fi ajuns in dreptul viilor de feteasca alba in aproximativ 31 de ore. 
Asta daca n-ar fi inghitit-o un somn mustacios si as fi gasit-o in burta lui, curatandu-l in bucatarie, la Galati, consolandu-ma cu un pahar din aceasta aurie licoare.


0 comentarii: