KL 2012 Nachbil


Vinul are 12% alcool, inteleg ca provine din vii vechi si din fermentare cu drojdiile proprii si personale (info: aici). Este o feteasca regala, pe ungureste kiralyleanyka, de unde i se trage prescurtarea. Asa aflam de pe site, deoarece de pe eticheta n-avem cum- fiind etichetat vin de masa. De ce? Nu stiu sigur. Dar oamenii acestia din Beltiug, Satu Mare nu-mi par din specia DOC X cu struguri cumparati din Y. Probabil e mai simplu, din punct de vedere birocratic. 
La proba paharului am abuzat licoarea, incercandu-l initial la 22 de grade celsius. Mai fac din acestea. Dupa umila mea parere, daca un vin alb nu se "rupe" la temperaturi atat de mari, daca inca da dovada de robustete, trebuie sa fie ceva de capul lui si consider ca poate avea chiar un potential de pastrare ceva mai mare decat vinul alb de vara. Intr-un fel asa a fost cazul. Ceea ce te izbeste e un nas de corcoduse (nu din cale afara de coapte) iar gustul aminteste de acidul ascorbic, semn ca orice poate lipsi in continuare, numai aciditatea nu. Dupa ce l-am frapat corespunzator, am observat ca fructele s-au mai copt, corcoduse, ceva cirese albe. Gustul plin si pelicular, duce inspre citrice, ori-daca vreti- treburi mai neaose, sa zicem corcoduse sau agrise. Finalul are o virgula amaruie, bine intentionata.
Sigur, deocamdata nu dovedeste o mare diversitate aromatica, am banuiala ca nici n-o va face vreodata, dar ceea ce rezida este ideea de vin dintr-o bucata, robust, usor de baut. Chiar daca eu imi permit unele experimente, sa aveti totusi in minte ca-i sade bine racit. 
Costa 32 de lei, aici de exemplu si il pretuiesc la 83 de pct. As vrea insa sa ma reintalnesc cu el peste cativa ani si sa-mi cer scuze ca i-am acordat atat de putin credit.

0 comentarii: