Egregio Cabernet Sauvignon 2010 Vincon Vrancea

Egregio. In italiana inseamna "extraordinar", in latineste tot pe acolo- "excelent", deci- intelegeti dvs.- treburi de gen "nec plus ultra". 
Asa banuiesc ca au gandit si  legionarii romani ajunsi prima oara pe dealurile din jurul a ceea ce avea sa fie Cotestiul, unde au gasit trei lingouri de aur. Ca sa sarbatoreasca descoperirea, s-au autoservit cu niste vin local, "baricat" intr-un burduf de piele (asta da idee de packaging). Bastinasii n-au protestat prea tare. Iata o imagine bruta, puternica, salbatica, plin de barbatie, ce sa mai...Sunt atribute identificate pe contraeticheta. 
Nu stiu de ce mi-a adus aminte de benzile desenate din revista Cutezatorii, la care eram abonat pe vremuri.
Tot de pe contra am aflat si ceva nou, si anume ca straluceste in pahar asemenea rubinului Rosser Reeves. Cum universul pietrelor celebre imi e strain, in afara Stelei Sudului via Jules Verne, am dat fuga pe wikipedia. Am aflat aceste amanunte, dar mai pilduitoare a fost fotografia din care descoperim, intr-adevar, o piatra deosebita. Si da, e adevarat, se potriveste cu stralucirea din mijlocul paharului observabila la unele vinuri rosii turnate in unele tipuri de pahare. Vinul nu e violet, desigur, si nici nu radiaza, desi unele "irizatii" purpurii se pot identifica. 
Vinul e de partea cruda si salbatica. Nu e o bruta taninoasa, ci mai degraba un vin dur, in pozitie de drepti, ca sa nu intru in jocul adjectivelor "viguros" sau "erect". Aciditatea mare joaca un rol aici. Aromele sunt cele asteptate, de fructe rosii si negre- visine, afine, coacaze rosii, indulcite putin de un caracter confiat, dar si o impresie gustativa de cafea cafea, sesizabile pentru ca licoarea a stat 6 luni in baric si presupun ca i-a folosit. Alcoolul (13,5) sta bine la cutie, dar contribuie si el, fara doar si poate, la impresia "vanoasa".  
Nu-i un vin rau, ba chiar presupun ca ceva timp l-ar linisti un pic ba chiar l-ar complica, dar pana atunci e un vin care mi-a lasat un "feeling" de 83 pct. Adica, cum sa va spun...daca sunteti fan Vincon si fan cabernet sauvignon, cred ca pentru moment versiunea "grand reserve" de la Beciul Domnesc (iar am tresarit:) e de baut acum. Peste un an sau doi recomandarea mea va fi exact invers. Desi fiind un vin de retail (45 lei) lucrurile s-ar putea precipita acolo printre rafturi mai rapid decat anticipez eu. Oricum e un progres.
Toate bune!



0 comentarii: