Aurelia Visinescu Signum. Rosu 2011 si Alb 2013


Am gustat doua vinuri de la Aurelia Visinescu (aka Domeniile Sahateni). Ele fac parte din gama Signum inventata in 2013 ca sa inlocuiasca Nomad-ul in retail. Nomad care a luat calea Horeca, adica asa se presupunea. Eu unul nu l-am vazut in niciun meniul de restaurant, dar locuiesc in Galati iar in cele cateva restaurante in care ma duc de obicei nu este. 

Daca nomadul era monovarietal, Signum e bazat de blenduri.
Pe cel rosu l-am achizitionat din Lidl unde ajunsese la un moment dat sa coste 6 lei. Pretul "normal" fiind vreo 25. E editia 2011, syrah si merlot, IG Dealurile Munteniei, 13% alcool. Un vin ok, cu fructe rosii si negre (cirese negre, carnoase, visine, afine), rom si o fateta condimentata, picanta, mai ales pe final. Denota putina fragilitate, ma gandesc ca via de destul de tanara. Dar la 6 lei ce sa mai vorbim. Am fi vorbit mai mult la 25-27, dar cum nu i-am platit, o las pe data viitoare. 80 pct.


Cel alb, sauvignon blanc si feteasca regala, 2013, la fel IG Dealurile Munteniei, 13% alcool mi s-a parut mai agreabil.  Un vin alb inca plin de prostetime, ușor vanilat, cu tuse de piersica, lămâiță și grapefruit alb. Gustul e fructat, dominat de grapefruit si lamaie. Are un pic de "muschi", o usoara astringenta, care la nivel de descriptori aminteste de pulpa de grapefruit, insa cel mai probabil se datoreaza fetestii regale. 83 pct. 11 lei in Auchan Galati.


O discutie interesanta si care depaseste cadrul review-ului de produs ar fi daca ca ne aflam intr-un moment hai sa-i spunem istoric. E prima oara cand avem parte de asemenea reduceri. Si cred ca asta se intampla deoarece piata interna a ajuns la saturatie. In anii trecuti am atras atentia ca aceasta avalansa de vinuri de peste 20 de lei nu raspunde cererii pietei (dupa parerea mea). Ce vrea piata e simplu si evident: mai ieftin dar la fel de bun. Si uite ca incet-incet, cu un inevitabil care tine de legile economicului, situatia pare a se normaliza. N-am glob de cristal, dar cred ca se vor intensifica reducerile si vom asista la promotii in cazul unor vinuri care nu faceau parte pana acum din partea de jos a rafturilor. 

2 comentarii:

Cristian E. spunea...

Si uite asa vom asista si la scaderea evaziunii si la cresterea consumului in statistici. LA 6-11 lei o sticla de vin nu o sa mai strambe nimeni din nas. Bine, gasaesti si acum premiate, etichete negre, dar de calitate...
Anul 2014 trebuia sa vina cu o productie record caci au intrat pe rod vreo 30 de mii de hectare, dar vremea afost foarte ploiasa si a micsorat productia...Sa vedem anul acesta cum se anunta.

George Mitea spunea...

Corect. Plus ca doua lucruri urmează sa se întâmple: scăderea prețurilor pe plan intern și - având în vedere saturația pieței interne- o tendință mai pronunțată pentru export.