Flamboyant 2011 DAVINO si MR. TURNER (2014)


Bine ne-am regasit in 2015!

Cu ce sa incep? Lista mea de notite este ingrijorator de cuprinzatoare. Ca sa-mi fac elan o sa incep in forta, cu unul din vinurile romanesti "icon", sau- in fine- pe cat de aproape pot fi vinurile neaose de acest statut.

DAVINO Flamboyant 2011 a fost lansat nu cu multa vreme in urma. Costa usor peste 160 de lei si e un blend de cabernet, merlot si feteasca neagra, cu 14,6% alcool.

Culoare intensa- rosie rubinie cu unghie tinereasca, purpurie. Nas de afumatura, piper, tutun negru, baton cu rom. Gust de afine, coacăze, ciocolata. Miez de nuca, pe final. Persistent, picant, tânăr. Aduce a vin compact care nu e încă flamboiant. Mi-a părut rău că l-am desfăcut, dar se simte in el potentialul. Parca 2009 sau 2010 au fost mai prietenoase dupa lansare. Poate s-a umblat si la proportii. Cred ca un an-doi de pastrare corespunzatoare vor aduce o mare imbunatatire la acest capitol.  89-90 pct.

Daca tot avem flacari si lumina (chiar contre-jour, scuze) intamplarea face ca am vazut de curand un film despre pictorul englez J.M.W. Turner- un maestru al luminii.
Mr. Turner se numeste filmul din 2014 al lui Mike Leigh, cu Timothy Spall in rolul lui Turner. Spall e o figura cunoscuta din filmele englezesti, dar ne-am obisnuit cu el in roluri secundare. Ei, tehnica de actor shakespearian se vede in acesta interpretare. Fie si numai pentru ea, va recomand sa vedeti filmul, care la randul sau are imagini foarte vii, uneori stralucitoare, alteori crepusculare, cam ca vinul de azi. 

"Fishing Boat"

"The Slave Ship"



0 comentarii: