Cri Cri Crisecco

foto:wine.md
Cam aduce a toamna gri aceasta prima zi de primavara astronomica. 
In ajun, cu niste fulgi de zapada pe umeri si cu Toparceanu in gand, trecand printr-un Kaufland, vad acest spumant basarabean la un pret mic, mititel- 18 lei. Cum imi plac brutele mici, l-am luat acasa.
Sa trecem peste Cricova+Prosecco=Crisecco, o denumire proaspata si subtila ca o adiere de parfum Chanell, cu doi de L.
Zicea un soi de confrate de-al meu ca se simte in el Feteasca Albă, Feteasca Regală și Chardonnay-ul. Cata putere de perceptie! Sper s-o pot egala candva. 
Oricum, acest spumant de la Cricova isi depaseste cu mult conditia si chiar as zice ca depaseste cam tot de are bule mic-romanesti la categoria sub 20 lei.  
Cum duci paharul inspre sine descoperi arome placute, ademenitoare. Licoarea nu propune in prim plan clasicele arome drojdioase sau de alune, ci mai degraba note direct fructate, de pere si piersici, limonada cu un pic de grepfrut. Parerea mea e ca toate astea nu vin atat din declarata feteasca (alba), cat din licoarea de expeditie.
Perlarea e energica si destul de persistenta, gustativ un pic cam prea, dar la pretul acesta conchid ca e un best-buy. 
Cel mai mult mi-a placut ca n-am regasit senzatia salcie si acru-amara a spumantului brut low-cost. E bine!

0 comentarii: