Tavoleto 2012 Tenuta Carretta (Italia)


Acesta e unul din vinurile care ma fac sa cred ca am luat decizia corecta cand m-am alaturat site-ului unvinpezi.ro. Sunt o sumedenie de vinuri care n-ar fi in primul rand al achizitiilor mele, nu din pricina calitatii, ci datorita pretului si mai ales a apelatiilor, pe care uneori- din prejudecata, necunoastere, sau pentru ca nu sunt pe lista de prioritati- le evit. 

Din ce imi amintesc e primul Nebbiolo d'Alba pe care il incerc. Desigur, am gustat cateva Barolo, cateva Barbaresco, vinuri/apelatii in care strugurele nebbiolo e rege, insa, cum ziceam, acesta ar fi primul Nebbiolo d'Alba. Este produs de Tenuta Carretta, nume prezent de cativa ani in Romania, unde aduc si vinurile lor din Bulgaria sub brandul Edoardo Miroglio.
Asadar acest Nebbiolo d'Alba 2012 s-a prezentat ca un vin interesant, care te face curios de cum il torni in pahar. E rubiniu, stralucitor, ademenitor. Apoi urmeaza o aromatica suspecta de un anume vin frantuzesc, de care o sa faca Cprian o degustare peste aproximativ o luna: violete, cirese, corcoduse si afine rosii, de care vom avea parte din plin si in gust, si astfel ne departam de nenumitul vin frantuzesc. Am zis afine rosii, pentru ca desi rubiniu, are totusi o asprime, data de aciditate si taninuri, destul de neasteptata. Si din acest motiv, daca n-ar fi corpolenta buna, as zice ca o s-o mai tina 10 ani, ceea ce pentru un vin de aproximativ 80 de lei e in grafic. Alcoolul e sus, dar sta bine la cutie, cata vreme lichidul nu trece de 20 grade celsius. 87 pct



0 comentarii: